Examen y presentación - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu Examen y presentación - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu

Examen y presentación

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Doordat het gebouw van Club Hispanico op een heuvel staat en ik ook nogeens op de vijfde verdieping zit, heb je vanaf mijn balcon een prachtig uitzicht op de heuvels van dit deel van Malaga. Ik maak er een panoramafoto van, maar die zal de werkelijkheid nooit evenaren. De schoonmaakdames tonen me in het voorbijgaan vol trots een geheel gerenoveerd appartement, zelfs een studio met mogelijkheid om zelf wat te koken en die blijkt ook nog eens airco te hebben. Dus toch een mogelijkheid om de zomers hier door te komen.
Op donderdag de laatste lesdag. De middag gaat voorbij met wat herhalingsoefeningen. Het is trouwens voor het eerst vrijwel de gehele middag bewolkt en fris, alleen als de zon even doorbreekt loopt de temperatur gelijk zo'n 10 graden op. Later krijgen we zelfs wat miezerige regen en een klap onweer.
Ik breng de fiets terug naar Recyclo en neem voor de terugweg een heerlijk ijsje mee op de boulevard. Wederom zijn heel wat restaurantjes al/nog gesloten, zodat ik besluit de laatste maaltijd maar op de club te nemen. Daarna wat gelezen over Den Haag in het Spaans, want morgen moeten we na de test allemaal een korte presentatie geven over onze eigen stad. Weer even met Willy gebeld, en ook daar gaat alles goed. Morgen rond 6 uur in de middag zien we elkaar weer op het vliegveld. In de tussentijd moet ik inpakken en verkassen naar Hotel Aristo in de binnenstad, zodat we zaterdag makkelijk naar het station kunnen lopen. Daarmee is de middag ook wel weer gevuld. Het zal even vreemd zijn dat het dan ineens echt vakantie is, geen les meer en ook geen huiswerk. Ben benieuwd hoe snel het geleerde dan weer weg zal zakken.

Vrijdag
Regen! Een uurtje repeteren en dan een meerkeuzetest van 60 vragen.
Ik denk het vrij goed gemaakt te hebben, twijfel ernstig bij een handvol vragen.
De uitslag: 51 goed, stemt tot tevredenheid!
Presentatie over La Haya is niet bepaald eenvoudig, maar wel leuk om te doen.
Met enige weemoed nemen we afscheid van Yolanda, maar drie klasgenoten zullen ook de komende week hier verder studeren.

• 21 Oktober 2012 - 16:28

Ineke:

Leuk, groetjes aan willy
    heb je net een mail gestuurd