Blancanieves - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu Blancanieves - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu

Blancanieves

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Vanavond naar de bioscoop geweest, in het centrum vlak naast het Romeins theater. De gekozen film was 'Blancanieves', ik wist niet precies wat ik me erbij moest voorstellen, maar de poster (foto) had iets van romantische horror, het zou spelen rond 1920, een geheel Spaanse cast en gebaseerd o verhalen van de gebroeders Grimm. Dan zou ik op zijn minst een verhaallijn in kunnen herkennen als het Spaans me wat teveel boven de pet gaat.
Vooraf om de hoek de lokale aanbieding genomen: una copa vino blanco y dos bruscetas voor 5 euro! Die bruscetas zijntrouwens heel anders dan in Italie, meer een soort stevige pizza punten, warm en met groente en gesmolten kaas. Met een expresso is de lichte maaltijd wel weer compleet en gaat de film beginnen. Filia 8 Butaca 8 voor de ingewijden. En een gemiddelde beoordeling van de critici van 8,3 maar dat zie ik nu pas achteraf.

By the way, gisteren mezelf verwend met een driegangen maaltijd bij een aantrekkelijk restaurantje aan de boulevard van Pedregalejo: CATTABIA, absoluut een aanrader. Een cajunkip salade, rode kipcurry met rijst en een 'vurrukuluk'chocolade-toetje brownie-mousse-ijs. Weggespoeld met drie glazen Verdejo de Rueda en een perfecte koffie toe voor 40 euro (incl IVA 21% en ruime fooi).

De film blijkt in zwart-wit gemaakt alsof het ook begin van de 19e eeuw is opgenomen. Geen woord Spaans komt erin voor, want het is een stomme film in de stijl van 'The Artist', en het lezen van de tussenteksten gaat me redelijk af, alleen soms niet snel genoeg. Het is een Spaanse variant van Sneeuwwitje en de zeven dwergen, inclusief valse stiefmoeder en spelend in het milieu van de stierenvechters.
Verdere details kun je hier wel vinden: http://reportajes.labutaca.net/blancanieves-cuentos-de-ayer/

  • 14 Oktober 2012 - 18:09

    Rianne:

    Oh wat leuk papa! Klinkt echt als een topavondje. En super dat je bij m'n oude schooltje bent langs geweest, heel leuk om te lezen zeg! Ik altijd tostadas tijdens de lunch daar :-) Mijn school was natuurlijk ook dicht... En ik ga zo gezellig met mama & Kander eten. Geniet er van! Tis hier baggerweer en ik ben wat ziekjes. Dikke kus

  • 14 Oktober 2012 - 18:09

    Rianne:

    Oh wat leuk papa! Klinkt echt als een topavondje. En super dat je bij m'n oude schooltje bent langs geweest, heel leuk om te lezen zeg! Ik altijd tostadas tijdens de lunch daar :-) Mijn school was natuurlijk ook dicht... En ik ga zo gezellig met mama & Kander eten. Geniet er van! Tis hier baggerweer en ik ben wat ziekjes. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Frans

Projectmanager

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 3821
Totaal aantal bezoekers 26256

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Spaans in Malaga

Landen bezocht: