Los primeros impressiones - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu Los primeros impressiones - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Frans Hartemink - WaarBenJij.nu

Los primeros impressiones

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Die test viel dus bepaald niet mee! Flinke lappen tekst waarbij je werkwoordsvormen moet invullen in allerlei tijden waardoor ik ermee wordt geconfronteerd dat ik alleen iets geleerd heb in de OTT Na de eerste twee onderdelen kon ik er danook niet veel meer van maken. Daarna een paar zinnen wisselen met el professor Jorge en de latere uitslag staat wel vast: absoluut een beginner!
Om tien uur een tourtje langs de faciliteiten en daarna een korte rondrit en wandeling door het centrum van Malaga. Iedereen kent nu een paar hot spots en kent de busverbindingen een beetje.
Bij terugkomst worden we op basis van de test in groepen ingedeeld en ik kom met 6 andere beginners bij la professora Anna.
Nog twee lessen worden besteed aan de lidwoorden,mannelijke en vrouwelijke varianten en de effecten op de uitgangen van bijvoeglijke naamwoorden.HUiswerk voor morgen.

De nieuwe groep bestaat uit zo'n 40 cursisten van ongeveer 15 nationaliteiten. Op het terras hoor je dus diverse talen, al probeert iedereen steeds wel wat Spaans in de conversatie te vlechten. Dat zal de komende dagen wel snel toenemen als we wat meer zelfvertrouwen ontwikkelen.

De zee is inderdaad op dit moment sterk verontreinigd door de enorme wateroverlast van ruim een week terug. Met de rivieren is een enorme lading rotzooi meegevoerd, waardoor er in zee niet meer te zwemmen valt. Dat gaat helaas vast nog weken duren, als ze de zaak tenminste niet op zijn beloop laten...¿mañana?

Gelukkig hebben we de eigen pool, al ben je daar in negen slagen wel aan de overkant. Maar wifi werkt overal en zelfs beter dan op mijn kamertje (andere kamers blijken een stuk ruimer en hebben zelfs een eigen zitje en balkon; dat krijg je als je met een groupon-voucher een beetje goedkoop uit wilt zijn) zodat ik nu een foto van het zwembad kan meesturen. Vanavond weer een informatiesessie over alle - deels gratis - excursies. Ik verheug me nu al op het feit dat ik donderdag voor een weekje een fiets ga huren om alle leuke plekjes van de stad te ontdekken.
Tijd voor mijn boek 'De Orde ' over het Turkse beleg van Malta in 1565 , een cliffhanger van de zomervakantie op dat eiland.
¡Hasta mañana!

  • 08 Oktober 2012 - 21:31

    Rianne & Willy:

    Nou, ik vond je veel beter dan een beginner hoor pap! Hebben te weinig naar woordenschat gekekken. En Willy zegt dat je miss een beginner bent, maar vast de béste beginner!
    Hoe zijn je klasgenoten? Zijn ze een beetje leuk? Of zijn t van die kids die om 9 uur direct vanuit de kroeg de klas inrollen? ;-) Hopelijk zijn ze een beetje gezellig!

    En wat leuk dat je gaat fietsen! Je kan helemaal naar t westen fietsen want ergens bij el Corte Ingles, t warenhuis, zit een leuke moderne galerie/museum. Erg apart! Mama en ik hebbe heerlijk gegeten. Veel .plezier daar en ik ben erg benieuwd naar naar t verhaal van morgen! Welterusten, kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Frans

Projectmanager

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26245

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Spaans in Malaga

Landen bezocht: